Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Ben je nieuwsgierig naar alle nieuwtjes van Audities.nl? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief!

Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden*

Kerstklaar met bol.com en Talpa Network










Het is traditie om met de kerstversiering te wachten totdat de Sint weg is, maar steeds meer Nederlanders zijn ver vóór zes december al met Kerst bezig. Bol.com en Talpa Media Solutions helpen Nederland met de kerstvoorbereidingen met een zeven weken durende 360-graden branded content campagne uitgerold over o.a. SBS6, Radio 538, LINDA.

Mensen zijn dit jaar veel vroeger dan voorgaande jaren bezig met kerst, dat ziet ook http://bol.comin de verkoop van kerstbomen en kerstversiering. Samen met het Bureau van Talpa Media Solutions is er een campagne ontwikkeld waarin wordt geïllustreerd dat alles wat er op jouw kerst-(to do)-lijstje staat, te vinden is bij bol.com. Met deze overkoepelende narrative zijn de programmamakers, dj's en samenstellers van Talpa Network in gesprek gegaan voor de beste doorvertaling per programma.

Geen kerststress met bol.com en SBS6
Vanaf begin november liepen er idents en spots op SBS6 die elke week een ander thema hadden, van 'wat wordt het thema van de boom dit jaar' tot recepten en tips voor een prachtig gedekte tafel. Deze thema's werden ook subtiel doorgevoerd in-program, bijvoorbeeld in Lang Leve de Liefde decoreerden de deelnemers samen een kerstboom. Want, hoe kun je iemand beter leren kennen dan door zijn decoratiestijl? Ook Shownieuws en de 5 Uur Show besteedden wekelijks aandacht aan de kerstklaar thema's.

Echt in de kerststemming komen doe je natuurlijk met de Sky Christmas Station, in de voorpretperiode konden mensen alvast hun favoriete kersthit aanvragen en daarmee een bol.com cadeaukaart t.w.v. 100 euro winnen. Ook de luisteraars van Radio 10 konden hun kerstbudget uitbreiden door te raden wat er op het verlanglijstje van Gerard Ekdom staat in de radio-actie 'Het Lijstje van Gerard'.

Ook geen cadeaustress in december
Vanaf zes december switch de campagne van 'voorbereiding' naar 'cadeaus'. Talpa Network ondersteunt dan de above-the-line-campagne ontwikkeld door DEPT met o.a. items in de 5 Uur Show en een Shownieuws special over cadeautrends. Op Radio 538 openen dj's Coen & Sander deze week de Cadeau Hulplijn. De mannen doorbreken de schaamte om rare en goedbedoelde cadeaus aan te nemen en er niks van te zeggen. En in de LINDA.original serie 'Mini kerst make-over', die vanaf maandag 7 december te bekijken is op LINDA.nl, verrast host Patrick Martens met een grote berg bol.com-kerstdecoratie verschillende BN'ers zoals Xander de Buisonjé en Romy Monteiro met een kerst make-over.

De bol.com kerstklaar-campagne werd ontwikkeld door het Bureau van Talpa Media Solutions, in samenwerking met dentsu, het mediabureau van bol.com, verantwoordelijk voor de strategie en inkoop van dit unieke branded content project.

CREDITS:
Concept Creative: Marco Numan, Auke van Rossum
Creative Director: Wouter van der Pauw
Project Management: Olga Drukker, Ellen Vedder, Sophie Raven, Margriet Wery
Agency Producer: Jenny Bakker
Graphic Designer: Denise Jongkind, Roland van Leeuwenstein, Arne Commandeur
Productiehuis: Filmakers
Regie: Bob van der Put
Producer: Eussein Oukoums
D.O.P. Gerd Schelfhout
Gaffer: Ernst Jan Thieme
Editor en VFX Tim Hoogeveen
Muziek SMP Martijn Schimmer
Account: Stephanie Haarsma (TMS), Claudia van der Tas – Paulusse (LINDA.)
Producer LINDA.Originals: Saskia Geesink
Projectmanager LINDA.Originals: Lotte Welmers
bol.com: Kelly Siemons, Danielle Snoeij, Niels Moes, Noor Hooijdonk, Hemke Strijers
dentsu: Michael Nederlof en Pénélope Mazloumidès
Terug...