Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Ben je nieuwsgierig naar alle nieuwtjes van Audities.nl? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief!

Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden*

Peter van der Vorst wil dichtbij kijker staan met herkenbaar en persoonlijk RTL









RTL maakt op donderdag 29 augustus tijdens RTL FestiFall de programma’s bekend waarmee ze het najaar 2019 start. Directeur Content Peter van der Vorst geeft aan de focus te leggen op RTL 4, RTL 5 en Videoland, de platformen waarin het bedrijf tientallen miljoenen investeert ten behoeve van onderscheidende Nederlandse content. Van der Vorst legt uit: “Wij weten al 30 jaar wat er speelt in de Nederlandse samenleving. We onderscheiden ons met lokale verhalen. Niet alleen op tv, maar zeker ook bij Videoland. We zetten ons makerschap en dat van onze presentatoren in om verbinding te maken met de Nederlandse kijker. Ik wil dat we persoonlijk, herkenbaar en dichtbij zijn.”

Nieuwe RTL-gezichten voor programma’s
“Onze presentatoren zijn makers, mensen met een groot verlangen om een verhaal te vertellen. Wij geven ze graag de ruimte bij RTL en daarom investeren we in ervaren makers en jonge talenten met een duidelijke visie.” RTL Boulevard krijgt vanaf maandag 2 september een nieuwe presentator aan de desk: Eddy Zoëy. Gerard Joling is binnenkort al te zien in The Masked Singer bij RTL 4, maar maakt ook later dit jaar zijn opwachting als presentator in All Together Now. Daarnaast is hij bezig met opnames voor zijn nieuwe programma Joling en de Buitenlanders. Five Days Inside, voorheen gepresenteerd door Beau van Erven Dorens krijgt drie nieuwe gezichten: Angela Groothuizen, Caroline Tensen en Natasja Froger, die elkaar zullen afwisselen. Monica Geuze is aangetrokken om Love Island exclusief voor Videoland te presenteren. Geraldine Kemper doet dit voor Expeditie Robinson. 

RTL 4
Peter van der Vorst over RTL 4: “Dit is en blijft ons vlaggenschip. Met heel veel vertrouwde, maar ook veel nieuwe programma’s, vaak in eigen huis ontwikkeld. Verbindende factor is het human interest aspect en de ruimte voor de kracht van het verhaal. Of het nu een groot entertainmentprogramma als Dancing With The Stars, GTST of een intiem programma als The Repair Shop is, het fundament is het persoonlijke verhaal.” Waar Chantal Janzen de avonduren omtovert tot een gezellige chaos in Chantals Pyjama Party, neemt Angela Groothuizen Nederlandse gezinnen mee naar de Amish in Ver Van Huis. Caroline Tensen komt terug met Het Spijt Me, Vivienne van den Assem en Robert ten Brink kijken of stellen elkaar echt kennen in Je Kent Me Toch, Schat? en BEAU neemt op eigenzinnige wijze de late avond voor zijn rekening.

RTL 5
Peter van der Vorst: “Voor RTL 5 zie ik kansen. We hebben de doelgroep al verbreed, maar die zender verdient meer smoel. Het wordt prikkelender, Nederlands en een beetje brutaal. Er is nog werk aan de winkel, maar we hebben al een paar programma’s die de nieuwe koers illustreren.” Online heldin Nienke Plas komt met een waanzinnige realityserie bij RTL 5 en Videoland over haar leven. De kijker krijgt een unieke, schaamteloze, verrassende en ongecensureerde kijk in haar echte leven en dat van haar gezin. Een wereld die we nu voor het eerst zonder filter leren kennen. Ook Ranking the Stars met Paul de Leeuw heeft een plek op deze zender. Jan de Hoop krijgt met Jan Houdt Hoop zijn eigen humoristische nieuwsquiz op RTL 5. Hij test hierin hoe het met de algemene kennis van jongeren is gesteld.

Videoland: investering in drama
RTL blijft bij Videoland volop investeren in hoogwaardig lokaal drama, documentaires en reality. In een nieuwe Nederlandse dramaserie wordt het leven van middelbare scholieren gevolgd. In samenwerking met RTL Group is de internationale tiendelige hitserie Four Weddings and a Funeral aangekocht. Dit zijn nieuwe titels naast de al aangekondigde dramaseries zoals De 12 van Schouwendam en het tweede seizoen van Mocro Maffia en van Meisje van Plezier.

Investeren in nieuw talent
RTL heeft oog voor nieuw talent en lanceert dit najaar, gesteund door het Nederlands Filmfonds, Videoland Academy. Videoland Academy biedt een aantal talentvolle nieuwe makers de kans om vier fictiefilms van 45 minuten en één documentaire drieluik te maken. Ze krijgen masterclasses en worden bijgestaan door ervaren makers. Een unieke kans om zich te ontwikkelen, ervaring op te doen binnen de professionele beroepspraktijk en hun talent te tonen aan een breed publiek. Minimaal drie jaar lang investeert RTL elk jaar ruim 1 miljoen euro in dit project.

 
Terug...