Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Ben je nieuwsgierig naar alle nieuwtjes van Audities.nl? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief!

Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden*

YouTube-fenomeen Mertabi knokt zich binnen bij RTL
YouTube-fenomeen Mertabi en het multichannel netwerk van RTL (RTL MCN) sluiten tweejarig contract af. Mertabi is een van de grootste YouTube-filmhelden van dit moment. De hilarische sketches van Mertabi zijn razend populair onder de doelgroep 18-35 jaar en zijn ondertussen meer dan 22 miljoen keer bekeken. Hij heeft over de laatste drie jaar ruim 500.000 trouwe volgers verzameld op verschillende kanalen, zoals YouTube en Facebook. Zijn meest populaire filmpjes behalen ruim 1 miljoen views. Mertabi verwierf zijn online sterrenstatus met name door zijn populaire serie ‘Marokkaan Geeft Rijles’, waarin hij als rijinstructeur Mo de vooroordelen over Marokkanen op de hak neemt.

RTL en Mertabi gaan samenwerken om de exploitatie van Mertabi’s YouTube-kanaal te verbeteren en om zijn fanbase nog verder te laten groeien. Bovendien stelt RTL MCN de productiefaciliteiten en expertise van RTL beschikbaar en zet RTL zijn kanalen in voor de promotie van Mertabi’s content.

Mertabi startte in 2011 met het maken van comedy sketches op YouTube.
Hij heeft inmiddels meer dan 500.000 trouwe volgers.
Zijn meest bekeken filmpjes worden gemiddeld ruim 1 miljoen keer bekeken.
Hij is o.a. bekend geworden door zijn serie ‘Marokkaan Geeft Rijles’.
Mertabi is te volgen via YouTube, Facebook, Instagram en Twitter.

Met de MCN wil RTL de groeiende groep mensen die niet alleen lineair tv kijkt, voorzien van de meest fantastische content op een manier die aansluit bij de behoeften van deze nieuwe kijker. Mertabi is de eerste original content producer die zich aansluit bij de RTL MCN. De samenwerking tussen RTL MCN en Mertabi is voor twee jaar vastgelegd De RTL MCN werd officieel gelanceerd op 11 november 2014.
Citaten

Mertabi: “We zijn al lange tijd bezig steeds betere en leukere content te maken voor mijn fans. Door de samenwerking met RTL denken we dit allemaal nog te kunnen versterken. Gezamenlijk hebben we de kracht om nieuwe wegen in te slaan.”

Bert Habets, CEO RTL Nederland: “RTL bereikt met zijn tv-kanalen en digitale platformen al heel veel verschillende doelgroepen. Tegelijkertijd zien we dat het kijkgedrag van jongeren snel verandert en RTL zou RTL niet zijn als we daar niet op zouden inspelen. Met de oprichting van een eigen MCN hebben we daar nu een platform voor. Met het tekenen van Mertabi hebben we een zwaargewicht binnen. Hij is het soort talent waar we bij RTL graag in investeren.”

Erik Kepper, manager RTL MCN: “We zijn heel blij dat Mertabi aan boord is. Hij is een van de grootste en populairste talenten op YouTube. Hij kenmerkt zich door creativiteit en authenticiteit. Met zijn talent en daadkracht heeft hij eigenhandig een miljoenenpubliek aan zich weten te binden. Hij onderscheidt zich bovendien door de kwaliteit van zijn video’s en de drive om zichzelf steeds te verbeteren. De samenwerking met RTL MCN is erop gericht om zijn talent nog meer de ruimte te geven door hem praktische zaken, zoals exploitatie en promotie uit handen te nemen en hem te ondersteunen bij zijn ontwikkeling als maker.”

http://www.mertabi.nl
Terug...