Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Ben je nieuwsgierig naar alle nieuwtjes van Audities.nl? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief!

Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden*

Online magazine MADPAC op nummer 1 in Apple App Store met nieuwe app
MADPAC is het bewijs dat online magazines de toekomst zijn. Kort na de release van de MADPAC app voor iPhone en iPad staat de app nu al op nummer 1 in de categorie ‘nieuws’ van de Apple App Store. Het 8 maanden jonge online lifestyle magazine voor mannen is een initiatief van twee broers afkomstig uit de bladenwereld en de IT.

Ruim 260.000 unieke bezoekers per maand op de site www.madpac.nl
10.000  app downloads in 2 dagen tijd
Nummer 1 in categorie ‘Nieuws’ van Apple App Store
12.000+ volgers op Facebook
In de onstuimige bladenmarkt is online de toekomst. Naast dat er voor de dames al veel moois is te vinden, leeft ook bij de mannen de behoefte aan kwalitatieve lifestyle content. MADPAC.nl biedt dit op het gebied van entertainment, gear, mode, kunst, cultuur, video en fotografie.

Wie is MADPAC
De mensen achter MADPAC zijn geen schrijvende webdesigners of webdesignende schrijvers, maar het beste van beide werelden. De initiatiefnemers zijn de broers Rik en Tom Romkes. Rik Romkes (35) heeft jarenlange ervaring opgedaan bij mannenglossy JFK Magazine. Daarnaast was zijn werk te vinden in onder andere i-D Magazine, Elegance, Veronica, Link en Men’s Health. Tom Romkes (30) is eigenaar van het succesvolle mediabureau ZERO72 en tevens mede-eigenaar van Instawall. ZERO72 heeft onder andere projecten gedaan voor merken als: Vodafone, Shell, Koh Cosmetics, Sport1 en Suitsupply. ZERO72 is een zusteronderneming van IT-gigant Triple IT.

Succes
MADPAC heeft sinds de lancering afgelopen maart een sterke groei doorgemaakt. Binnen zes maanden staat de teller op 260.000 unieke bezoekers per maand. Een indrukwekkende organische groei voor een jonge upstart. Andere successen in het nog prille bestaan van MADPAC:

Nummer 1 in de Apple App Store, categorie ‘Nieuws’
In de App Store als ‘Keuze van de redactie’, bovenaan in de sectie ‘Uitgelicht’
Opgenomen in HTC’s Blinkfeed, de in alle HTC-telefoons geïntegreerde nieuwsfeed
Rik: “Iets waar wij super trots op zijn, omdat de naam MADPAC dan toch ineens naast alle ‘grote jongens’ staat. Dit hadden we begin 2014 nooit durven dromen. Doen we toch iets goed!”

Ambitie
De missie van MADPAC is dan ook om meer te zijn dan enkel een vergaarbak van nieuwtjes. Vanuit een monumentaal pand aan de Amsterdamse Herengracht wordt er constant gewerkt aan de site en app. Alles volledig binnenshuis door de redactie en het technische team.

Naast de dagelijkse actualiteit speelt eigen content dan ook een steeds grotere rol. Rik Romkes: “Geen enorme lappen tekst – internet is immers een snel medium - maar interessante snacks die inhoudelijk kloppen, verrassen en to the point zijn.”

Om er tot slot nog aan toe te voegen: “Door de combinatie van kwaliteit in zowel content als techniek willen wij met MADPAC een online medium neerzetten met de allure van een magazine.”
Terug...