Wachtwoord vergeten? Klik hier.

Ben je nieuwsgierig naar alle nieuwtjes van Audities.nl? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief!

Ik ga akkoord met de privacyvoorwaarden*

RTL 4 scoort aan vooravond jubileummaand de beste septembermaand in 19 jaar
RTL 4 is het nieuwe tv-seizoen bijzonder goed begonnen. In september, de eerste volledige maand van het nieuwe tv-seizoen, kwam de familiezender uit op een zenderaandeel in de doelgroep (Boodschappers 20 - 49 jaar) van 21,8 procent. Daarmee is het de beste septembermaand sinds 1995 geworden (toen waren er nog maar zeven algemene landelijke tv-zenders). Aankomende maand viert RTL 4 het 25 jarig bestaan.

Het best bekeken RTL 4-programma was 'The voice of Holland' (2,5 miljoen kijkers), gevolgd door 'Postcode Loterij Miljoenenjacht (2,0 miljoen), 'Goede Tijden, Slechte Tijden' (1,9 miljoen) en 'Holland's Got Talent' (1,8 miljoen).
De nieuwe dramaserie 'Nieuwe Buren' is goed van start gegaan afgelopen maand en had op 28 september ruim 1,5 miljoen kijkers. 'RTL Late Night' en 'Uitstel van Executie' vestigden nieuwe records met respectievelijk 1,5 miljoen en 1,4 miljoen kijkers.
‘RTL Boulevard’ en de nieuwe titels ‘Roodkapje’ en ‘Thuis voor de Buis’ trokken een miljoen kijkers terwijl de scores van ‘Geer & Goor: Waarheen, Waarvoor?’, 'Een Dubbeltje Op Zijn Kant', 'Love Is In The Air', 'RTL Nieuws' en het voor de Gouden Televizier-Ring genomineerde 'SynDROOM' tussen de 1,7 en 1,4 miljoen kijkers lag.

In de commerciële doelgroep Boodschappers 20 - 49 jaar was RTL 4 met het genoemde zenderaandeel van 21,8 procent marktleider. De nummer 2 en 3 waren NPO1 en SBS6 met respectievelijk 13,2 en 8,4 procent.

RTL Nederland kwam in september met alle vier de zenders uit op een gezamenlijk zenderaandeel in de doelgroep 20 – 49 jaar van 35,6 procent. Dat is fors hoger dan in september 2013 (34,8 procent). RTL 5 had mede dankzij de succesnummers ‘Expeditie Robinson’, ‘Bluf’ en ‘Tourette On Tour’ in de doelgroep 20 – 34 jaar een zenderaandeel van 7,8 procent. Mannenzender RTL 7 introduceerde in september de programma’s ‘Nog Meer Voor Mannen’ en ‘RTL Autovisie’ en bereikte een zenderaandeel in de doelgroep Mannen 20 – 49 jaar van 6,3 procent.
Vrouwenzender RTL 8 scoorde in augustus al de beste maand ooit, september werd met een zenderaandeel van 3,6 procent in de doelgroep Vrouwen 20 – 49 jaar de beste septembermaand sinds de start van de vrouwenzender.


Bron: SKO, kijkcijfers op de dag van uitzending (KDU), tijdvak 18.00 – 24.00 uur.
Terug...